poniedziałek, 9 lipca 2012

Na śniadanie? Tosty! - 2 przepisy

Kiedy nie mamy pomysłu na śniadanie... tosty są zawsze dobrym pomysłem ;). Zwłaszcza teraz, gdy za oknem zimno, przed wyjściem dobrze zjeść pożywnego, ciepłego tosta. Tak naprawdę do wykonania tostów potrzebny jest nam zwykły chleb (ja nie używam tostowego), ser (obojętnie jaki) i dobrze by było żebyśmy mieli jakiś dodatek w postaci warzywa lub wędliny, chociaż bywa, że sam chleb i ser w zupełności wystarczą. Ja wciąż eksperymentuję z tym co mam akurat pod ręką i efekty są bardzo ciekawe, no i pyszne. Poniżej przepisy na tosty hawajskie i śródziemnomorskie.

Tosty po hawajsku



Co potrzebujemy:

4 kromki chleba
4 plastry ulubionego sera żółtego (ja polecam jakiś słony - np. edamski)
2 plasterki ogonówki
przyprawę Natur do zapiekanek i tostów

Przygotowanie:

Lekko smarujemy masłem i rozgrzewamy opiekacz. Rozkładamy 4 kromki chleba i układamy na nich plaster sera i ogonówki, dodajemy przyprawę do tostów, łączymy po dwie kromki ze sobą w środek wkładając plaster ananasa. Dajemy do opiekacza i gotowe.

Śródziemnomorskie tosty z mozarellą


Co potrzebujemy:

4 kromki chleba
4 plastry mozrelli w zalewie
2 plastry pomidora
kilka oliwek
garść rukoli
przyprawę Natur do zapiekanek i tostów

Przygotowanie:

Podobnie jak poprzednio przygotowujemy nasz toster do działania. Na kromkach chleba układamy ser mozarella, pomidora, posypujemy przyprawą, zamykamy kromki  dodając rukoli. Opiekamy. Podajemy z wbitą wykałaczką, na której umieszczamy oliwki.

To tyle, gotowe! :)



1 komentarz:

  1. Pięknie wyglądają te tosty! Aż ślinka cieknie jak się na nie patrzy...

    OdpowiedzUsuń